K problémům a neúspěchům musíme přistupovat pozitivně a musíme se je naučit překonat. Je důležité se správně rozhodnout, jestli problém vůbec řešit jinak anebo se vzdát, když se ukáže, že to prostě nemá cenu.
Nejdříve si přečti ukázku. Po ztroskotání na ostrově se dva chlapci rozhodli udělat průzkum okolí, chtějí se dostat na nějaké vyšší místo, aby se mohli shora podívat, jak vypadá ostrov:
„Asi půl hodiny postupovali oba přátelé k jihu podél úpatí strmých břehů. Dorazili tak až k pravému břehu říčky, ztrácející se na východě. Zatímco pravý břeh byl stíněn stromy, levý břeh měl vzhled zcela jiný. Nebyly tam ani stromy, ani skalnaté útvary. Byla to jen rozsáhlá bažina, táhnoucí se k jižnímu otvoru. Zklamáni ve své naději, že nemohou dosáhnout hřebenu srázu, z něhož by jistě mohli obhlédnout celý kraj v okruhu několika kilometrů, vrátili se (...).“
Zdroj: Verne, Jules. Dva roky prázdnin. Patnáctiletý kapitán. Praha: Mladá fronta, 1969.
Tvým úkolem je pokračovat v příběhu tak, aby pokračoval dobře, musíš popsat, jak hlavní hrdinové překonají své nesnáze.
Je jen na tobě, jak dlouhé tvé pokračování bude a kolik své fantazie v něm použiješ. Nezapomeň jej však uložit do galerie pod úlohou.