Dneska máte přednášku o lese. Přišel pan myslivec a vypráví, jaká zvířata v lese potkáte, jak vypadají, jak on je pozná, jak tyhle zvířátka žijí... Je to všechno zajímavé, ale taky dost dlouhé. A pan myslivec vypráví a vypráví a tobě se pomalu zavírají oči... To je čas, kdy má vypravěč své posluchače probudit. Pan myslivec to vymyslel tak, že přestane vyprávět a nechá něco udělat vás. A je teď na tobě, zkusit vymyslet, co asi tak mohl pan myslivec vymyslet?
Jaká cvičení to mohou být? Vyplnění pracovních listů? Předvádění zvířátek? Video s otázkami? Běhací hra Přiřaď obrázek ke zvířeti? Otázky ano/ne k uhodnutí, jaké zvíře myslí? Vymysli taková cvičení a sepiš nám je do galerie pod úlohou, chceme se taky inspirovat! Jaké cvičení z navrhovaných (a tvých) ti přijde nejzajímavější? Které by se nejvíc chytlo u vás ve třídě? A které cvičení by pan myslivec mohl použít u rodičů?
Když někdo něco ostatním dlouze vypráví, měl by je umět zaujmout. Každého ale zaujme něco jiného, takže pozor, záleží na tom, kdo jsou posluchači a co by je bavilo.
Zdroj obrázku: http://www.radio.cz/en/section/curraffrs/czech-hunters-frustrated-over-king-of-poachers-walking-free